Určite ste si všimli že ak nejaké zariadenie rozeberiete a zase zložíte, ostane na stole jedna súčiastka, ktorá nikde nechýba a pritom všetko normálne funguje. Po čase som prišiel na príčinu. Ta vec, čo ostala, sa nazývá kurvítko a slúži k tomu, aby se zariadenie rozbilo presne týždeň po skončení záruky. Takže pár dní pred koncem záručnej doby stačí mašinku rozobrať a znovu zložiť, kurvítko zahodiť a je na dlhú dobu kľud. Toto som si nedávno prečítal kdesi.
Musím povedať, že autor má pravdu, zvlášť v zahraničných výrobkoch ázijskej a severoamerickej produkcie. Faktom ovšem ostáva, že aj naše výrobky sú dnes zhusta osadzované kurvítkami, niekdy aj niekoľkými v jednom zariadení! Pravdepodobne ide o nejdôležitejšiu súčasť kdejakého výrobku, lebo kurvítko je všade!
Pokiaľ máte dojem, že vo VAŠOM zariadení nie je, ešte ste ho nenašli alebo ešte nedobehla záručná doba! Pozor ovšem aj na servisy! Veľa z nich spolupracuje na osadzovaní kurvítok s výrobcom, takže po záruke staré kurvítko nahradzuje novým, ktoré sa prejavuje hneď po skončení záruky na opravu! Jedinou cestou je potom opraviť si vec sám, či využiť služieb opravára, čo kurvítka nepoužíva. Ale to je zas problém, lebo tí obyčajne rýchlo zkrachujú.
Nákup nového výrobku nemá význam, lebo je rovnako "kvalitný" ako ten starý, a líši se len tým, že kurvítka, čo už poznáte, boli nahradené tými, čo ešte nepoznáte!
Toto sa ovšem zhusta objavuje aj u počítačov a počítačových programov. Najvetší počet kurvítok obsahujú produkty Microsoftu a ich počet obyčajne rastie s cenou produktu, který se potom opravuje tak, že staré odhalené tri kurvítka sú nahradené novými piatimi, čo VY zaplatíte ako "upgrade"!
A razom som pochopil množstvo nepochopiteľných vecí - a nie sú to len výrobky. Kurvítka sú prosto všade okolo nás.
Komentáre
ahaaa, tak uz je vsetko jasne